mamablog, lifestyle blog, goede voornemens, goed voor jezelf zorgen, gezond eten, fruit eten, minder snoepen, voldoende nachtrust en sporten
Mama & lifestyle

Goede voornemens voor het nieuwe jaar

Goede voornemens voor het nieuwe jaar. Waarom kun je niet zomaar op een willekeurige dag starten met een goed voornemen? De meeste mensen nemen zich voor, wanneer het nieuwe jaar start, om te gaan sporten of om te stoppen met roken. Maar hoeveel mensen houden dit daadwerkelijk vol en hoeveel mensen vervallen na een paar weken weer in hun oude gewoontes?

Ondanks dat ik vind dat een goed voornemen niet per sé op 1 januari genomen hoeft te worden, heb ik er toch een paar. Waarom? Niet omdat het vandaag 1 januari is, maar omdat ik net twee weken ziek ben geweest. In plaats van een vrolijk kerstfeest gevierd te hebben, was ik gevloerd door de griep. En met mij ook mijn kinderen. Sinds Oudjaarsdag voel ik mij eindelijk wat beter en sindsdien ben ik gestart met mijn goede voornemens.

Meer fruit eten

Ik eet vrij gezond. Elke ochtend ontbijt ik en elke avond eet ik een portie groenten. Waar ik echter geen kei in ben, is in het eten van fruit. Af en toe at ik een appel, maar dat was het dan ook wel. Eén van mijn goede voornemens is om meer fruit te eten dan wel te drinken in de vorm van een glas vers geperste jus d’orange of lekkere smoothie.

Minder snoepen

Ik was best een snoeperd. Maar ja wat wil je als je thuiswerkt met een goedgevulde snoeppot binnen handbereik? Ik zei was, want sinds ik ziek ben geworden, heb ik haast niet meer gesnoept. Ik hoop de lijn van minder te snoepen voort te kunnen zetten, want snoep is natuurlijk niet gezond en funest voor je gebit.

Voldoende drinken

Toen ik ziek was, verslond ik koppen thee met honing, omdat ik zo zat te rillen van de kou/koorts. Maar normaal gesproken drink ik juist veel te weinig. Mijn goede voornemen is om elke dag minimaal twee liter vocht te drinken in de vorm van water of thee.

Op tijd naar bed

Voordat ik ziek werd, lag ik bijna elke dag te laat in bed. Vaak had ik daarom maar vijf of zes uur slaap per nacht. Dat is natuurlijk veel te weinig. Sinds ik ziek ben geworden, heb ik ontzettend veel bijgeslapen. Deze trend wil ik, nee ga ik, absoluut voortzetten. Vanaf nu wil ik elke avond op tijd in bed liggen.

Goede voornemens om beter voor mezelf te zorgen

Mijn vier goede voornemens zijn dus om beter voor mezelf te zorgen. En dan heel concreet: meer fruit eten, minder snoepen, voldoende drinken en op tijd naar bed.
Door mijn leefstijl op deze vier punten aan te passen, hoop ik meer energie en een betere weerstand te krijgen.

Heb jij goede voornemens? Zo ja, wat heb jij jezelf voorgenomen voor het nieuwe jaar?

mama lifestyle blog voor mama's (to be), als mamablogger schrijf ik herkenbare verhalen voor elke moeder: werkende mama's, mama's met een eigen bedrijf/ondernemende mama's, thuiswerkmoeders, thuisblijfmoeders, aanstaande moeders, en bloggende mama's

Foto: Canva

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *