Opzetten van mijn eigen bedrijf: mijn thuiskantoor inrichten. mamalifestyleblog, mamablog, mamablogger
Mama onderneemt / werkt

Opzetten van mijn eigen bedrijf: mijn thuiskantoor inrichten

Al 10 jaar run ik samen met mijn vriend een eigen bedrijf. Dit deed ik de afgelopen 10 jaar vanaf mijn eettafel. Alhoewel thuiswerken best fijn is, is werken aan de eettafel natuurlijk niet echt handig.

Ik moet altijd mijn werkspullen opruimen wanneer mijn kinderen thuiskomen. Aan het eind van een lange werkdag is dat niet heel erg. Vaak werk ik ’s avonds ook, maar dan doe ik meestal geen administratie. Ik zit dan gewoon met mijn laptop op de bank. Maar op een woensdag of vrijdag werk ik altijd in de ochtend, komen mijn kinderen tussen de middag thuis en moet ik de eettafel helemaal leegruimen. Na de lunch wil ik dan vaak nog even werken en moet ik vervolgens alles weer installeren.

Over een paar weken komt hier gelukkig verandering in, want dan gaan we verhuizen. Ons nieuwe huis heeft een aparte ruimte die ik ga gebruiken als thuiskantoor. De vorige eigenaar van ons nieuwe huis gebruikte deze ruimte ook als bedrijfsruimte. De ruimte heeft zelfs een eigen voordeur. Echt een stuk professioneler dan de eethoek die ik nu tot mijn beschikking heb als werkplek. 

Ik wil mijn nieuwe werkplek dan ook een stuk professioneler inrichten. De afgelopen 10 jaar zat ik op een eetkamerstoel, maar over een paar weken zit ik op een professionele bureaustoel. Zo’n grote, zwarte, lederen stoel. Die ook nog eens verstelbaar is. Ik geloof best dat deze stoel een stuk beter voor mijn gestel is dan de harde, houten eetkamerstoel waar ik nu op zit. Een eetkamerstoel is natuurlijk prima voor even, maar niet comfortabel genoeg om de hele dag op te zitten. 

Toen ik nog in loondienst was, besteedde ik veel meer aandacht aan ergonomisch werken. Zo had ik niet alleen een professionele bureaustoel, maar schafte ik ook een voetenbankje aan, een plankje voor mijn toetsenbord en een muis met bal. Bij deze muis bediende ik de muis dan niet met mijn wijsvinger, maar met mijn duim. Ergonomie is nu ver te zoeken in ons huis. Alhoewel ik laatst wel een laptopstandaard heb aangeschaft. 

In mijn nieuwe kantoor wil ik zeker aandacht besteden aan ergonomisch werken. Ook al werk ik vanuit huis, het zal er straks een stuk professioneler én ergonomischer aan toe gaan. De ergonomische bureaustoel is er al. Net als het voetenbankje. Deze heeft de vorige eigenaar achtergelaten. Werken hoef ik niet meer aan een eettafel, want een paar maanden geleden hebben we ook al een in hoogte verstelbaar kantoorbureau aangeschaft.

Mijn nieuwe thuiskantoor gaat niet alleen ergonomisch en professioneel ingericht worden, maar natuurlijk ook gezellig. Ik kijk er nu al naar uit om er leuke posters op te hangen, planten en andere leuke items neer te zetten. Mijn nieuwe thuiskantoor gaat niet alleen de plek worden waar ik ga werken voor ons huidige bedrijf, maar ook de plek waar ik mijn tweede bedrijf ga opzetten. Nog een paar weken wachten…

 

mamalifestyleblog, mamablog , mamablogger, blog voor ondernemende moeders, eigen bedrijf, ZZP, mompreneur

 

#MLBsamenwerking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *